מחוייבים לאיכות החיים
ולבריאות שלך

מה עושה הכירופרקטור? 

על הכירופרקט שהוכשר ברפואה ראשונה במערכת השריר והשלד לעשות את מלאכתו בשלושה שלבים, כמקובל במקצועות הבריאות:

      1. תשאול.

בשלב ראשוני זה של היכרות עם המטופל תשאלנה שאלות בעניין היתכנות הטיפול, התאמת התלונה לסוג הטיפול בתחום הכירופרקטיקה, החמרות והקלות בתלונות, רקע בריאותי כולל נטילת תרופות וכל מידע נוסף העשוי להבהיר לכירופרקט את מצב בריאותו של הפונה לעזרתו. תשאול זה חשוב מאין כמוהו בקבלת החלטה טיפולית, הערכה קלינית, בניית תכנית עבודה ותיאום ציפיות.

      1. בדיקה והערכה פיזית.

על הכירופרקט לערוך בדיקה פיזיקלית יסודית ומקיפה הכוללת תפקוד מערכת העצבים, מערכת השריר והשלד, יציבה ובדיקות ספציפיות הקשורות לתלונתו של המטופל. בדיקה זו מבוצעת מעת לעת במהלך הטיפולים על מנת להעריך את ההתקדמות, השיפור או ההחמרה ובעיקר להתוות את המשך הדרך. בשלב הבדיקה יעריך הכירופרקט בדיקות הדמיה, מעבדה או אחרות שנעשו בעבר וימליץ במקרה הצורך על בדיקות נוספות.

      1. בניית תכנית טיפול.

לאחר שלבי התשאול והבדיקה, יפרט ויציע הכירופרקט באיזה דרך טיפול בדעתו להתמודד עם תלונת המטופל ומסקנות התשאול והבדיקה. לכירופרקטיקה מגוון טכניקות טיפוליות ידניות ותלויות מכשור. בכל מרפאה קיים תמהיל טיפולי השייך לכירופרקט, אותו יכול להציע למטופל.

הטיפול הייחודי (אך לא היחידי) למקצוע הכירופרקטיקה שמבצע הכירופרקט נקרא כיוון כירופרקטי (adjustment). הכיוון הכירופרקטי הוא ספציפי ומדויק ומתואר כדחיפה או הנעה מהירה של החוליות ביד או ע”י מכשור מיוחד. מטרת הכיוון הוא לתקן  ולהסיר את ההפרעה שעלולה להשפיע על מערכת העצבים ההיקפית. פעולה זו של הנעת החוליה, או היחידה המוטורית גורמת למספר תוצאות:

      • החזרת התנועה לחוליות המקובעות או הנעולות
      • הורדת הלחץ מהעצבים
      • החזרת הגמישות לרצועות המקשרות
      • שיפור התנועה והגמישות השרירית
      • איזון טונוס השרירים
      • החזרת הגוף לאיזון תפקודי מכני

במרפאה כירופרקטית לעיתים קרובות נעשה שימוש במכשירים אלקטרוניים למיניהם שעשויים להקל על כאבים ותפקוד שרירים, אולטרה-סאונד, דיקור במחטים, שימוש בלייזר רך (ביו-פוטו מודולציה), גלי הלם ועוד. כל זאת, על פי עדיפויות אנשי מקצוע הכירופרקטיקה המנהלים אותה.

Scroll to Top
דילוג לתוכן