מחוייבים לאיכות החיים
ולבריאות שלך

תואר דוקטור לכירופרקטיקה

התואר כירופרקטור או דוקטור לכירופרקטיקה יהיה בשימוש בלעדי של כירופרקט שסיים לימודי כירופרקטיקה במוסד השכלה לכירופרקטיקה מוכר ומוסמך ע”י נציבות ממשלתית להשכלה בתחום זה או נציבות ממשלתית מוסמכת אחרת בארץ בה למד.

המונח כירופרקטיקה וכל נגזר ממנו במידה ונעשה בהם שימוש מקצועי לתאר מקצוע, שרות או טיפול המתיימר להיות חלק ממקצוע הכירופרקטיקה, יהיה בשימוש ע”י דוקטור לכירופרקטיקה בלבד אשר סיים לימודיו במוסד השכלה לכירופרקטיקה, מוכר ומוסמך ע”י נציבות ממשלתית להשכלה בתחום זה או נציבות ממשלתית מוסמכת אחרת בארץ בה למד.

לימודי ההכשרה לקבלת תואר של ד”ר לכירופרקטיקה אורכים כשש שנים אקדמיות. בארה”ב ניתנות ארבע בחינות הסמכה ע”י נציבות ממשלתית ועם השלמתן מקבל הכירופרקטור רישיון לעסוק במקצועו.

הדוקטור לכירופרקטיקה מתמחה באלפי שעות לימוד במקצועות כמו אנטומיה, אמבריולוגיה (התפתחות העובר), פיזיולוגיה, פתולוגיה, כימיה, מיקרוביולוגיה, דיאגנוזה (כולל אף, אוזן, גרון ודרמטולוגיה), נוירולוגיה, אורטופדיה, רנטגן, פסיכולוגיה, הריון, לידה והתפתחות הילד. לימודי כירופרקטיקה ייחודיים הכוללים בדיקות גופניות (אורטופדיות ונויורלוגיות) טכניקות טיפול מגוונות, מיומנויות תשאול רפואי בדיקה ומישוש, כיוון עמוד השידרה, כיוון מפרקי גפיים, ספורט ועוד.
חשוב: כירופרקטיקה זה לא סוג טיפול או דבר שעושים. זהו מקצוע המצריך 6 שנות לימוד ומקנה לבוגריו תואר דוקטור ותואר שני בכירופרקטיקה.
היזהרו ממטפלים, פיזיותרפיסטים, מעסים או רופאים הטוענים שהם “עושים” כירופרקטיקה. ללא השכלה והכשרה מתאימה מטפלים ורופאים אלו מסכנים אתכם.

הכירופרקט נושא בתואר דוקטור והינו מומחה בכל הקשור לאנטומיה, פיזיולוגיה ודינאמיקה של עמוד השידרה בפרט והגוף בכלל. היוועץ רק עם כירופרקט מוסמך הרשום באגודת הכירופרקטיקה הישראלית.

Scroll to Top
דילוג לתוכן